Satınalma Parametreleri

Satınalma süreci için en önemli parametreler: fiyat-kalite ve zamanında teslimattır. Ticaret bu halkalarıyla eşdeğer çalışmazsa operasyonda karlılık yaratmaz.
 
Ürüne fiyat teklifi alınırken her zaman doğru fiyatın alınmasının hedeflenmesi gereklidir. Değerinin çok altında bir fiyatla ürün almak bir kereliğine karlılık yaratsa da uzun vadede zarar eden, tedarikçinin oyundan çıkmasıyla yerine başka tedarikçinin girmesi, olası kalite problemleri, müşteriye doğru fiyat verilmediği için de müşteri kaybına neden olabilir. Fiyat teklifi sürecinde analiz mantığıyla ilerleyip, indirim ve artış durumuna baz olacak fiyat analiz tablolarının oluşturulmuş olması gerekir. 
 
Günümüz dünyasında malzeme indexleri pek çok veri tabanından güncel takip edilebilmekte veya web siteleri üyelikleriyle alınabilmektedir. Operasyon süreleri ve işçilik sürelerine hakim olan bir işletmenin maliyet analiz yapısı da güçlü olur, müşteri talep ettiği noktada şeffaf bir şekilde paylaşılır konumda olur.
 
Müşteri her zaman tedarikçinin kar yapacağı skalayı bırakır. Önemli olan her zaman açık ve net olmak ve uzun süreli iş yapmak hedefiyle partner olarak çalışmaktır.
 
Türkiye'deki fabrikalar ve işletmeler, karlılıkları korumak ve müşteri kalite beklentisi karşılamak adına ,kalite PPM seviyesini düşürecek sistemler kuruyor ve yan sanayilerin geliştirilmesine destek veriyorlar. Müşteri sadece satın alan değil, aynı zamanda tedarikçinin devamlılığını sağlayacak, gelişimine katkı sağlayacak bir rol almıştır. Bu yol haritasında; en önemli parametre tedarikçinin gelişime açık olan eğilimidir. Gelişime açık olmayan tedarikçiler kısa vadede kalite ret oranlarından dolayı karlılığı kaybetmekte ve zarar etmektedirler. Firmaların sürdürülebilirlikte olmazsa olmaz departmanı, kalite departmanıdır. Kalite konusunda sistemini kuramamış ve uzmanlaşmış kalite kadrolarını oluşturamamış firmalar uzun vadede kaybetmeye mahkumdurlar.
 
Teslimat, bütün süreçlerin bütünüdür. Zamanında müşteriye ulaşmamış her sipariş kayıp ve memnuniyetsizliktir. Müşteriye imalat ve navlun kaybıdır. Binlerce firmanın boy gösterdiği global markette en büyük risklerdendir. Her zaman müşterinin talebini karşılayacak üretim kapasitesi analiz edilmeli ve ona göre sipariş alınmalıdır. Müşteri ve imaj kaybedileceğine sipariş kaybedilmelidir.